De Tao methode

Bij welke klachten?

Allergie├źn
Allergische verkoudheid, hooikoorts, astma/bronchitis, allergie voor onder andere: voedsel, huisstofmijt, huisdieren, pollen (hooikoorts)

Borst
Spanning op de borst, vol gevoel van de borst, pijn op de borst, hartkloppingen, angina pectoris, opgezette/pijnlijke flanken

Buik
Buikkrampen, buikrommelingen, buikpijn, opgezette buik

Gewrichten
Stijfheid, pijnklachten, bewegingsbeperkingen, verstuikingen, artrose, reumatische aandoeningen, gewrichtsontstekingen, slijmbeursontsteking, spieren/pezen pijnklachten, krachtsvermindering, trillingen, krampen, nek- en rugklachten, tenniselleboog, RSI , fibromyalgie (spierreuma), verlammingen of doof gevoel ledematen na CVA

Gynaecologie
Menstruatieklachten, premenstruele klachten (PMS), overgangsklachten, gespannen en pijnlijke borsten, bepaalde vormen van onvruchtbaarheid, witte vloed (leukorrhea)

Huid
Transpiratieproblemen, jeuk, droge huid, eczeem, acne, koortsblaasjes, gordelroos, psoriasis, steenpuisten, zweren

Hoofd
Hoofdpijn, migraine, lokale haaruitval, aangezichtspijn, duizeligheid (bijvoorbeeld: ziekte van Meniere), zwaar gevoel in het hoofd, beroerte

Interne klachten
Bloedarmoede, kouwelijkheid, doorbloedingproblemen, hoge bloeddruk, lage bloeddruk

Keel
Schildklieraandoeningen, heesheid, keelpijn, spraakproblemen, brok in de keel, slikproblemen na CVA

Kinderziekten
Hoest, verkoudheid, astma, bronchitis, keelontsteking, darmklachten, buikpijn, bedplassen, slaapproblemen, tanden krijgen, eczeem, oorpijn/ontsteking

Ledematen
Koude ledematen, zwaar gevoel, vochtophoping (oedeem)

Luchtwegen
Verkoudheid, allergische verkoudheid, hooikoorts, hoest, kortademigheid, astma, bronchitis, hyperventilatie

Maag en darm
Misselijkheid, slechte eetlust, overgeven, zuurbranden, oprispingen/opboeren, maagpijn, galaandoeningen, diarree, constipatie, aambeien

Mentale stoornissen
Slaapstoornissen, veel dromen, hyperventilatie, rusteloosheid, angst,flauwvallen, epilepsie, dwangmatig huilen/lachen, depressiviteit, snel schrikken, vergeetachtigheid, anorexia nervosa, lusteloosheid, gebrek aan energie, algehele zwakte, overspannenheid, stress, burn-out

Mond
Tandvleesproblemen, kiespijn, aften, slechte adem, bittere smaak in de mond, droge mond, verhoogde speekselvloed, koortsuitslag, hangende mondhoeken na CVA

Neusverkoudheid

Oog
Ontstoken ogen, jeukende ogen, tranende ogen, droge ogen, branderige ogen, wazig of vlekken zien, slechtziendheid

Oor
Oorpijn/ontsteking, oorsuizing / ruisen, bepaalde gevallen van doofheid

Slijmvliezen
Chronische verkoudheid, voorhoofdsholteontsteking, bijholteontsteking

Urinewegen
Urineweginfectie, incontinentie, blaas/nierstenen, impotentie, onvruchtbaarheid, vroegtijdige/nachtelijke zaadlozingen, prostaatklachten

Pijnvrij paard en mens dat is mijn doel !